loading...
دانلودرایگان
ادمین بازدید : 134 پنجشنبه 22 مهر 1395 نظرات (0)
آموزش تصویری لاغری شکم و پهلو


مناسب ترین رژیم غذایی

 

 

مناسب ترین رژیم غذایی

 

رژیم کم کربو هیدرات بهتر است یا کم چربی

 

 پژوهشگران 19 بزرگسال چاق را ( که تقریباً هم وزن و دارای شاخص توده بدنی یکسان بودند) در یک واحد بیمارستانی در مرکز بالینی NIH در فواصل کوتاه دو هفته ای مورد بررسی قرار دادند. داوطلبان برای اقامت دو هفته ای در یک بخش متابولیک زندگی می کردند که هر روزه برای صبحانه، ناهار، شام و اسنک، غذاهای یکسان می خوردند. مصرف غذای شرکت کنندگان به دقت توسط محققان کنترل و مدیریت می شد. همچنین از هر شرکت کننده درخواست شد تا یک ساعت در روز را روی تردمیل ورزش کنند.

 

 

برای 5 روز اول در هر ویزیت، آنها بر اساس یک رزیم غذایی متعادل غذا می خوردند. دوباره کالریها تا 30 درصد کاهش یافت،اما این بار میزان چربی مصرفی نیز کاهش یافته بود. شاید دلیل اصلی اش این باشد که آنها ثابت می کنند که کاهش کربوهیدرات ضرورتاً به کاهش وزن منجر نمی شود، به خصوص وقتی که برنامه غذایی مملو از چربی باشد.


آنها پیش بینی کرده بودند که فقط رژیم کم کربوهیدرات به تغییرات میزان چربی سوزانده شده می انجامد، در حالی که رژیم کم چربی به میزان زیادی به کاهش کلی چربی منجر می شود. در دراز مدت، احتمال دارد که تفاوت بین کالریهای چربی و کالریهای کربوهیدرات به وسیله بدن کاهش یابند.


این یک اصل مرکزی سبک زندگی مبتنی بر میزان کم کربوهیدرات است: در حالی که عدم استفاده از کربوهیدرات، بدن انسان را به حالت چربی سوز می کشاند، هر رژیمی که در خنثی کردن انسولین موفق ظاهر شود، درجا چربی بدن را به دام می اندازد و امید رژیم گیرنده را در رسیدن به بدنی سالمتر و باریکتر ناامید می کند.

 

 

دکتر کوین هال، نویسنده مطالعه اظهار داشت، موثرترین و بهینه ترین رژیم غذایی رژیمیست که شما بتوانید به آن تکیه و دائماً آن را دنبال کنید. سازمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا توصیه کرد که اهرم متغیر مصرف غذاها یعنی چربیها باید محدود شود.


فاکتور اساسی هال که بسیاری از دانشمندان و متخصصین تغذیه با آن موافقت کردند، این است: بهترین رژیم غذایی چه کم چربی ،چه کم کربوهیدرات، رژیمی است که شما به آن بچسبید و به آن باور داشته باشید.

 

 

 

« بر خلاف نظریه های پیشین مبنی بر فواید متابولیک محدودیت کربوهیدرات برای کاهش وزن، داده ها و مدلهای شبیه سازی ما به هنگام مقایسه رژیم های کم چربی و کم کربوهیدرات، نتیجه معکوس را حمایت می کنند.»


هال خاطرنشان کرد که برای برخی از افراد کم کردن میزان چربی آسانتر است، و برخی دیگر کاهش جذب کربوهیدرات را ترجیح می دهند.

 /////////////////////////////

کاهش وزن را فراموش کنید!

کاهش وزن را فراموش کنید!

باورهای غلط درباره کاهش وزن

 

وقتی که می‌خواهیم وزنمان را کاهش دهیم، باید در کنارش تصورات اشتباهمان را نیز در مورد کاهش وزن کنار بگذاریم.

کریستا کاسازا، استادیار دانشگاه آلاباما و نویسنده‌ گزارش افسانه‌های کاهش وزن در ژورنال علم تغذیه و غذا (Food Science and Nutrition) گفته است: “اگر بخواهیم همیشه به این شکل در مورد پیشگیری و درمان چاقی فکر کنیم بی جهت تنها زمان و منابع خود را از دست می‌دهیم.” کاسازا و همکارانش هشت تصور غلط که بیش از 1.5 میلیارد از افراد چاق به آن باور دارند را مشخص کرده‌اند.

 

کاهش وزن آرامتر بهتر است

اکثر متخصصین کاهش وزن توصیه می‌ کنند که نباید بیشتر از یک کیلوگرم در هفته وزن کم کنید. ولی تحقیقات کاسازا حاکی از آن است که هرچه سریعتر وزن کم کنید این کاهش وزن دوام بیشتری خواهد داشت. کاسازا بر این باور است با کاهش وزن سریع اعتماد به نفس و انگیزه فرد بیشتر می‌شود. اگر رژیم مورد استفاده ناسالم نباشد و حجم توده‌ی ماهیچه‌ای و متابولیسم را حفظ کند، کاهش سایز در هفته اشکالی ندارد.

 

داشتن هدف مشخص برای کاهش وزن

کاسازا بر این باور است که هدف داشتن، مسخره است و گاها داشتن یک هدف غیر قابل دسترس برای کاهش وزن تاثیر بهتری دارد. او توضیح می‌دهد: “وقتی که به هدفی غیر منطقی مثلا کم کردن پنجاه کیلو فکر می‌کنید با انگیزه‌ بیشتری تلاش می‌کنید.”

 

شما باید برای کاهش وزن آماده باشید

با وجودی که اکثر متخصصین تغذیه بر این باورند ولی نیازی نیست که برای کاهش وزن تمام تمرکز خود را بر آن بگذارید. حتی برخی موسسات کاهش وزن سوال‎هایی در مورد آماده بودن مراجعه کنندگان برای لاغری می پرسند. کاسازا توضیح می‌دهد مفهوم آمادگی کامل برای لاغری از مدلی به کار رفته در مورد معتادان مواد مخدر الهام گرفته شده است. مطالعات نشان داده که تمایل به کاهش وزن تاثیر چندانی بر آن ندارد.

 

کلاس‎های آموزشی چاقی در دوران کودکی

کاسازا گفته است: “کلاس‎های ورزشی به اندازه‌ کافی برای سلامتی کودکان کافی نیست چون آنطور که باید فعالیت نمی‌کنند.” “مطالعات نشان داده است که آموزنده کارهای لازم را انجام می‌دهد و آموزش‎ها را در اختیار کودکان قرار می‌دهد ولی فعالیتی انجام نمی‌گیرد، شرکت در این جلسات به تنهایی کافی نیست.”
با وجودی که ورزش می‌تواند از چاقی در کودکی جلوگیری کند ولی کلاس آموزشی 30 دقیقه‌ای کافی نیست.

 

خوردن شیر مادر از چاقی جلوگیری می‌کند

با وجودی که خوردن شیر مادر مزایای بسیاری دارد ولی جلوگیری از چاقی یکی از آنها نیست. تیم کاسازا مطالعات بسیاری بر ارتباط خوردن شیر مادر با چاقی انجام داد ولی هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت. او گفت که یکی از مشکلات این موضوع در غیر ممکن بودن جداسازی عوامل دیگر، چون وزن مادر است. شیر یک زن چاق ممکن است ترکیب متقاوتی نسبت با شیر یک زن لاغر داشته باشد که ممکن است موجب تغییر در وزن کودک شود.

 

برای کم کردن وزن، خود را وزن نکنید

محققان همیشه بر این موضوع تاکید داشته‌اند که وزن گیری می‌تواند موجب کاهش انگیزه شود که این تصور غلطی است. مطالعات کاسازا نشان داده افرادی که در طور روز وزن خود را بررسی می‌کنند در مقایسه با افراد دیگر شانس بیشتری در کاهش وزن دارند.

 

چاقی ارتباط به ژنتیک شما ندارد

در واقع ژنتیک تاثیر زیادی بر چاقی شما دارد. ممکن است علت آن جهش‌ها نباشد و از نوع اپیژنتیک ( اپى‌ژنتیک شاخه‌ای جدید از ژنتیک است که به مطالعه چگونگى انتقال اطلاعات از یک سلول به اخلافش بدون رمزگذارى دقیق اطلاعات در توالى DNA می‌پردازد. ) باشد، فرایندی که بر شکل بروز ژن‌ها در محیط تاثیر می‌گذارد. همچنین این اپیژن‌ها می‌توانند به نسل آینده انتقال یابند. برای نمونه وزن پدر شما، نوع خوراک مادرتان و نوع ورزش پدربزرگتان همگی می‌توانند بر نوع پاسخ بدن شما به ورزش و تغذیه تاثیر بگذارد.





دو خوراکی فوق العاده برای مبارزه با سرطان معده

دو خوراکی فوق العاده برای مبارزه با سرطان معده

به گزارش ایران ناز: سرطان معده از طرق مختلف گسترش می‌یابد. می‌تواند از طریق دیواره خود معده به بافت‌ها و اعضای مجاور راه یابد. همچنین می‌تواند از طریق غدد عروق لنفاوی گسترش یابد. در مراحل پیشرفته نیز می‌تواند از طریق خون، سایر اندام و اعضا را درگیر كند.

 

سرطان معده ناشی از رشد خارج از كنترل‌ سلول‌های‌ بدخیم‌ در معده‌ است. این سرطان از دسته سرطان‌هایی است كه طی سالیان و به آرامی ‌رشد می‌كند، ولی قبل از این كه سرطان به معنای واقعی ایجاد شود، تغییراتی در لایه‌های معده ایجاد می‌شود.

 

متاسفانه در مراحل ابتدایی علائم چندانی دیده نمی‌شود و شاید به‌همین دلیل، سرطان معده در مراحل ابتدایی به سختی تشخیص داده می‌شود. سرطان معده در مردان 2 برابر زنان دیده می‌شود و در سنین بالاتر از 50 سال بشدت افزایش می‌یابد.

 

سرطان معده از طرق مختلف گسترش می‌یابد. می‌تواند از طریق دیواره خود معده به بافت‌ها و اعضای مجاور راه یابد. همچنین می‌تواند از طریق غدد عروق لنفاوی گسترش یابد. در مراحل پیشرفته نیز می‌تواند از طریق خون، سایر اندام و اعضا را درگیر كند.

 

نشانه‌های بیماری

از علائم شایع سرطان معده می‌توان به كاهش اشتها، كاهش وزن، كم‌خونی، ‌درد معده، علائم مبهم سوء‌هاضمه مانند آروغ زدن، استفراغ‌ خونی،‌ ‌احساس پری معده حتی پس از خوردن مقادیر اندك غذا، مدفوع‌ سیاه،‌ تهوع و استفراغ، درد بالای‌ شكم‌، سوزش سردل و علائم شبیه به زخم معده اشاره كرد.

 

درمان

متاسفانه در بیشتر موارد سرطان معده بسیار دیر تشخیص داده می‌شود. در این شرایط میزان‌ بقای‌ 5 ساله‌ حتی‌ در صورت‌ درمان‌، پایین‌ است‌.

در مراحل ابتدایی، جراحی و برداشتن تومور اولیه می‌تواند موثر باشد. زمانی كه سرطان گسترش یافته باشد می‌توان برای جلوگیری از خونریزی‌های طولانی و انسداد معده از روش جراحی استفاده كرد. شیمی‌درمانی نیز ممكن است در افرادی كه سرطان در آنها گسترش یافته باشد، استفاده شود و موثر باشد.

 

استفاده از رادیوتراپی بخصوص همراه با شیمی‌درمانی ممكن است برحسب صلاحدید پزشك استفاده شود. با وجود این كه شانس معالجه این بیماری در مراحل پیشرفته كم است باید توجه داشت كه هیچ كس نمی‌تواند میزان بهبودی و پاسخ هر فرد را به درمان به طور دقیق پیش‌بینی كند چراكه نوع سرطان و نحوه پاسخ بدن به درمان هر فرد به فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. در این بین حالات روحی و روانی مناسب می‌تواند در درمان بسیار موثر باشد.

 

برای پیشگیری

– از كشیدن سیگار خودداری كنید

– رژیم‌های غذایی شامل غذاهای دودی، گوشتی و نمك اندود را كمتر مصرف كنید

– به‌ علائم‌ سوءهاضمه‌ كه‌ بیش‌ از چند روز طول‌ بكشند، ‌توجه‌ كنید

– رژیم‌ غذایی‌ مغذی‌ و متعادل‌ را استفاده‌ كنید

– در صورت لزوم آزمایش‌های‌ سالانه‌ غربالگری‌ را كه‌ توسط‌ پزشك‌ توصیه‌ شده‌ انجام‌ دهید

– استفاده از ماهی و سبزیجات تازه محتوی ویتامینA و C را كه احتمال ابتلا به سرطان معده را كاهش می‌دهند فراموش نكنید

-گوشت قرمز را به اندازه مصرف كنید. استفاده از گوشت قرمز بیش از 13 بار در هفته احتمال سرطان معده را 2 برابر می‌كند بخصوص اگر گوشت به صورت كبابی، پخته شود

-مصرف نمك وغذاهای سرخ كرده را بسیار محدود كنید و برای پخت غذا از روش‌هایی نظیر بخارپز كردن و پخت در ماكروویو استفاده كنید

– از مواد غذایی حاوی آنتی‌اكسیدان نظیر كلم بروكلی، هویج و گوجه فرنگی استفاده كنید

– مصرف پیاز و سیر، خطر سرطان معده را كاهش می‌دهد.






بهترین راه های سریع لاغر کردن

بهترین راه های سریع لاغر کردن

بهترین راه ها برای لاغری سریع :

اگر چه به نظر خیلی از چاق‌ها رسیدن به وزن ایده‌آل آرزویی دست نیافتنی است، اما رعایت چند نكته كلیدی می‌تواند تاثیر چشمگیری در تحقق رویای لاغری سریع داشته باشد.

 

1 – خوردن عرق نعنا یا جویدن آدامس اكالیپتوس میل به غذا خوردن را به سرعت سركوب می‌كند و باعث لاغری سریع می شود.

 

2- كافئین اسیدهای چرب را آزاد می‌كند و شما می‌توانید راحت‌تر چربی بسوزانید. پلی فنل موجود در چای سبز در كنار كافئین، موجب افزایش سوخت كالری می‌شود در نتیجه به لاغر شدن سریع شما کمک میکند.(البته اگر فشارخون بالا دارید این نكته را نادیده بگیرید.)

 

3 – برای داشتن رژیم سریع لاغری از روغن زیتون استفاده كنید. این روغن هم سالم‌تر است هم موجب می‌شود غذای كمتری مصرف كنید.

 

4– كم‌آبی بدن می‌تواند متابولیسم شما را تا 3درصد كندتر كند. یعنی اگر 70 كیلو وزن داشته باشید، حدودا روزانه 45‌كالری كمتر خواهید سوزاند. به عبارت دیگر، سالی 2200 گرم بیشتر چاق می‌شوید. یکی از تکنیکهای ساده برای لاغری سریع نوشیدن آب است، پس آب كافی بنوشید.

 

5– حالا كه صحبت از آب شد، بدنیست یك بطری تهیه كنید و برای هنگامی كه از منزل خارج می‌شوید آن را پر از آب كنید تا همیشه آب كافی در دسترس داشته باشید .

 

6– یکی از راههای لاغری سریع این است که هویج، كرفس، سیب‌زمینی را به جای رنده كردن، به قطعات بزرگ‌تر خرد كنید. این كار باعث می‌شود مدتی را صرف جویدن كنید و مقدار كمتری را بخورید.

 

7- به یاد داشته باشید كه شما می‌توانید روزانه تا 700 كالری انرژی بسوزانید.

 

8– نشان داده شده است كه نگاه كردن در آینه هنگام غذاخوردن باعث می‌شود كه 22 تا 32 درصد كمتر غذا مصرف كنید که خود باعث لاغری سریع شما می شود .

 

9– برای لاغری سریع بهتر است اگر تلفن منزلتان قابل حمل است، می‌توانید به جای آن كه بنشینید و با تلفن صحبت كنید، هنگام صحبت كردن كارهای خانه را انجام دهید. ریختن لباس‌ها داخل ماشین‌ لباسشویی (68 كالری)، چیدن میز (85كالری) یا آب دادن گل‌ها (102 كالری) می‌تواند وزن بدن‌تان را كم كنند (مقادیر براساس یك فرد 70 كیلویی بیان شده‌‌اند.)

 

10– یک رژیم غذایی لاغری سریع: وزن غذا چیزی است كه باعث پر شدن شكم شما می‌شود. پس می‌توانید از پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت، طالبی، اسفناج پخته و بروكلی استفاده كنید.

 

11– می‌توانید یادآوری‌های لازم برای كاهش وزن و لاغری سریع را روی تكه‌های كاغذ یادداشت كنید و در جاهایی كه راحت قابل دیدن است مانند روی یخچال و… بچسبانید تا همیشه به یاد داشته باشید برای داشتن لاغری سریع نباید زیاد غذا بخورید.

 

برای کم کردن وزن و لاغری سریع از زیاد غذا خوردن پرهیز کنید

 

این توصیه‌ها را به خاطر بسپارید و آنها را رعایت كنید. پس از مدتی خواهید دید كه همین توصیه‌های به ظاهر ساده، می‌تواند كمك بزرگی به لاغری سریع و کاهش وزن شما کند و شما را در زمینه‌ای كه مدت‌ها برای كسب موفقیت در آن تلاش می‌كردید به نتیجه برسانند.

 








مغز نخورید !!

مغز نخورید !!

به گزارش ایران ناز:  یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مغز گاو و گوسفند به اندازه 8 تخم مرغ کلسترول دارد، گفت: مصرف نارنج و لیموی تازه همراه کله‌ و پاچه، جذب چربی را در بدن کاهش می‌دهد.

 

 
مرتضی صفوی در رابطه با خواص درمانی پاچه گوسفند و گاو اظهار داشت: پاچه گوسفند در مقایسه با سایر قسمت‌های آن که مورد مصرف غذایی قرار می‌گیرد چربی کمتری دارد و منبع پروتئینی مناسب برای بدن به شمار می‌رود.

 

 
وی افزود: پاچه گوسفند و گاو به دلیل اینکه حاوی کلسترول بوده مصرف آن بیشتر از دو بار در ماه توصیه نمی‌شود ولی با این وجود نسبت به مغز کلسترول بسیار کمتری داشته و در واقع مصرف آن برای درمان پوکی استخوان و افرادی که مدام دچار شکستگی استخوان می‌شوند، مناسب است.

 

 
این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه مصرف مغز گاو و گوسفند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: هر مغز گاو و گوسفند به اندازه 8 تخم مرغ کلسترول داشته بنابراین مصرف آن برای بدن ضرر دارد، البته مصرف مقدار اندک آن در فواصل طولانی برای نوجوانان در حال رشد موردی ندارد.

 

 
صفوی با اشاره به اینکه بدن انسان روزانه به 3 واحد گوشت و پروتئین نیاز دارد، گفت: زبان گوسفند 3 واحد و پاچه 2 واحد پروتئین به شمار می‌رود، بنابراین بیمارانی که کلسترول داشته و یا دچار نقرس هستند نباید از کله‌پاچه استفاده کنند.

 

 
وی افزود: مصرف آبغوره، نارنج و لیموی تازه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان همراه کله‌پاچه جذب چربی را کاهش می‌دهد، همچنین بهتر است کله‌پاچه را به عنوان غذای اصلی و در وعده ظهر استفاده کنیم.

 

 
این متخصص تغذیه اظهار داشت: افرادی که عادت دارند هنگام ظهر، وعده ناهار را زودتر میل کنند، بهتر است از مصرف کله‌پاچه برای صبحانه بپرهیزند.




گیاهانی که باعث کاهش کلسترول می شود

گیاهانی که باعث کاهش کلسترول می شود

خواص برخی گیاهان کمک شایانی به سلامتی و بهبود بیماری افراد می کند در این بخش به معرفی گیاهی برای کاهش کلسترول خون می پردازیم.

 

برای ثابت نگه داشتن وزن، از گیاهان کاهش دهنده کلسترول استفاده کنید. البته ناگفته نماند، علاوه بر مصرف گیاهان، اتخاذ یک برنامه غذایی کم چرب نیز مهم است.

یونجه: مصرف این گیاه به علت سرشار بودن از پروتئین، کلسیم و ویتامین E بسیار سودمند است.ماده شیمیایی موجود در دانه های این گیاه مانع از جذب کلسترول در بدن می شود. به نقل از سایت «CNN»، یونجه مانع از رسوب چربی در سرخرگ ها می شود. افراط در مصرف این گیاه عوارض جانبی دارد و باعث آسیب دیدن گلبول های قرمز می شود.

برگ کنگر فرنگی: این گیاه بیش از هزار سال است که کشت می شود. از برگ های آن برای تولید مکمل های غذایی استفاده می شود. ترکیبات موجود در این برگ ها برای تولید صفرا و بهبود عملکرد کلیه مفید است. برگ این گیاه کلسترول را کاهش می دهد.

گشنیز: گیاه بومی اروپا، آسیا و شمال آفریقاست و تمام قسمت های این گیاه قابل خوردن است. این گیاه ۴ هزار ساله یکی از قدیمی ترین گیاهان است. دانه های آن کاهش دهنده کلسترول و تری گلیسیرید است. گشنیز، تولید صفرا را در کبد تنظیم و کلسترول را از بدن دفع می کند.

سیر: سیر جزو گیاهان کاهش دهنده کلسترول است که به صورت خام یا پخته مصرف می شود. این گیاه علاوه بر کاهش کلسترول، فشار خون را نیز پایین می آورد.

اسفرزه: این گیاه بومی اروپا و هند است و به دفع آب اضافه بدن کمک می کند و باعث منظم شدن عملکرد سیستم گوارشی می شود. فیبر غذایی موجود در آن، کلسترول و میزان قند خون را نیز کاهش می دهد.






ادویه ای که با مصرف آن بیمار نمی شوید!

ادویه ای که با مصرف آن بیمار نمی شوید!

به گزارش ایران ناز: حدود 34درصد آمریکایی ها به سندروم متابولیک مبتلا هستند که این اختلال مجموعه ای ازعلائم خطر بیماری های مزمن چون بیماری قلبی، دیابت و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

ازاین دست علائم می‌توان به فشار خون بالا، قند خون بالا، کلسترول  hdl پایین و تری‌گلیسیرید بالا اشاره کرد.

 

یکی از موضوعات شایع در سندروم متابولیک، التهاب است کورکومین یکی از قوی ترین ضد التهاب موجود در طبیعت شناخته شده است.مطالعات 2012گزارش می‌دهد که کورکومین در درمان افراد مبتلا به کولیت‌السراتیو بسیار موثر بوده است.

این افراد روزانه 2گرم از این ماده را به مدت 6ماه مصرف کردند. گفتنی است که بیماری کولیت‌اولسراتیو نتیجه التهاب روده بزرگ است و باکتری ها، استرس و زندگی شهری در بروز آن موثرند.

 

تحقیقات جدید موسسه علوم زیست پزشکی دانشگاه ایالتی جورجیا اقدام به درمان این بیماری التهابی کرده است که کورکومین را از مواد اصلی و تشکیل دهنده‌ی درمانی خود قرار دارند.بر اساس مطالعات به عمل آمده کورکومین میزان التهابات مرتبط با کولیت را در حیوانات به طور قابل توجهی کاهش داده است.

اگر شما نیز افرادی را در اطراف خود می‌شناسید که با بیماری های التهابی، سندروم روده تحریک پذیر و کولیت اولستراتیو دست و پنجه نرم می‌کند.

 

توصیه می‌شود که میزان کورکومین مصرفی در رژیم غذایی آنها را افزایش دهید.گفتنی است که کورکومین یک ماده فعال در زردچوبه و غذاهای رایج هندی می‌باشد. با این حال محتوای کورکومین موجود در زردچوبه تنها حدود 3درصد وزن دارد.

بسیاری از مطالعات عصاره این ادویه را حاوی مقدار بیشتری کورکومین (حدود 1گرم) می‌دانند.

لذا برای اثربخشی هرچه بیشتر می‌توانید عصاره زردچوبه را جایگزین ادویه آن کنید.

 





تغذیه سالم برای رفع کبد چرب

تغذیه سالم برای رفع کبد چرب

نکات مهم در مورد رعایت کبد های چرب

 

 عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران نکات مفید برای رفع کبد چرب را عنوان کرد.

 

فاطمه نجات‌بخش درباره تغذیه در کبد چرب از دیدگاه طب سنتی ایرانی اظهار داشت: کبد چرب از متداول‌ترین بیماری‌های کبدی در سرتاسر دنیا است.
 

به‌گفته وی کبد چرب امروزه شیوع زیادی پیدا کرده است, بروز این بیماری در بزرگسالان و کودکان روز به روز در حال افزایش است.
 

به گزارش ایران ناز: عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: از دیدگاه طب جدید برای درمان کبد چرب درمان دارویی وجود ندارد و ترکیبی از تغییرات رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی به بیمار تجویز می‌شود.

نجات‌بخش عنوان کرد: از دیدگاه طب سنتی کبد چرب یعنی سوءمزاج سرد و تر کبد که رعایت برخی از تدابیر می‌تواند به رفع کردن سردی و تری کبد کمک کند چرا که کبد دارای طبع گرم و تر است و غلبه سردی و تری موجب چرب شدن آن می‌شود.

وی بیان داشت: برای رفع کبد چرب توصیه می‌شود, افراد از مصرف زیاد آب و غذا پرهیز کنند، همچنین روزه داری به رفع کبد چرب بسیار کمک می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهتر است که افراد از مصرف بیش از حد غذا در شب پرهیز کنند، همچنین استفاده از غذاهایی با طبع گرم و پرهیز از مصرف غذا با طبع سرد در رژیم غذایی افراد مبتلا به کبد چرب قرار گیرد.

نجات‌بخش بیان کرد: مصرف گوشت‌ با ادویه‌جات گرم مانند میخک، دارچین, هل و زعفران برای افراد مبتلا به کبد چرب کمک می‌کند، بهتر است این افراد از مصرف غذاهای سرخ‌کرده پرهیز کنند.

وی افزود: پرهیز از غذاهای رطوبت‌زا مانند میوه‌های تر مانند هندوانه و میوه‌های با طبع سرد و مصرف ماهی پرهیز کنند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به کبد چرب از مصرف غذاها و گوشت‌های غلیظ مانند گوشت گاو و گوساله، کله‌پاچه، حلیم، ماکارونی، لازانیا، پیتزا، قارچ و… پرهیز کنند.


//////////////////////////////////


نحوه درست کردن ژل لاغری در خانه

نحوه درست کردن ژل لاغری در خانه

در این بخش شیوه درست کردن این ژل آموزش داده شده است ولی ابتد شیوه استفاده از آن را یاد می دهیم سپس به طرز تهیه آن می پردازیم هر روز کمی از ژل را به اندام مورد نظر با حرکت دورانی ماساژ دهید سپس با کیسه فریزر و در صورتی که از کمربند لاغری استفاده می کنید با کمربند لاغری محل را به مدت چند ساعت ببندید سپس با آب ولرم و صابون بشویید در نظر داشته باشید بعد از ماساژ ژل پوست شروع به تعریق خواد کردپس به هر اندازه که می توانید فعالیت روزانه و یا ورزشی خود را افزایش داده تا با صرف زمان کمتری به نتیجه دلخواه برسید

 

خواص درمانی

آب کننده پیه و چربی

رفع سلولیت شکم ، پهلو ، ران ، باسن

 

مواد لازم

پارافین مایع 1 لیتر

پارافین جامد 200 گرم

پودر قهوه 25 گرم

 

روش تهیه

قهوه را به همراه یک لیوان آب جوش دم کرده پارافین مایع و جامد را داخل ظرفی روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید قهوه دم کرده را به مخلوط اضافه کنید مجدداً حرارت دهید  تا آب موجود در مخلوط به طور کامل خشک شود و فقط مخلوط روغنی در ظرف باقی بماند سپس مخلوط را داخل ظرفی برای نگهداری بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.



///////////////////////////////


بهترین خوراکی ها برای سرما خوردگی

بهترین  خوراکی ها برای سرما خوردگی

همیشه با شروع فصل پاییز، آمار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم افزایش می یابد و یکی از بهترین راه های پیشگیری و درمان این بیماری های فصلی و ویروسی، استفاده از خوراکی های مختلف است. از این رو، در این مطلب به معرفی بهترین مواد غذایی می پردازیم که در پیشگیری و بهبود سرماخوردگی توصیه می شوند.

 

1- سیر خام

سیر خام حاوی ترکیبانی به نام«آلیون» و «آلیسین» است. این 2-ترکیب، ترکیبات ضدویروسی بسیار قوی ای محسوب می شوند که می توانند جلوی ابتلا به بیماری های ویروسی و مسری فصلی مانند سرماخوردگی را بگیرند. محققان بر این باورند اگر ویروس سرماخوردگی وارد بدن افرادی شد که عادت به مصرف سیر خام دارند، قبل از فعالیت از بین خواهد رفت و دیگر فرد را مبتلا به سرماخوردگی نخواهدکرد. برای دست یافتن به خواص ضدویروسی سیر، باید آن را به صورت له یا رنده شده مصرف کنید و از قورت دادن سیر به صورت درسته بپرهیزید.

 

2- پیاز خام

پیاز خام هم مانند سیر خام، حاوی آلیون و آلیسین است و حجم بالایی از ویتامین C را به عنوان یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در خود جای داده است. تمام این ترکیبات کنار هم می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و میکروبی شوند. بهتر است افرادی که نمی خواهند سرما بخورند، وعده های اصلی غذایی خود را با پیاز خام همراه کنند.

 

3- ادویه ها

ادویه های مختلفی مانند زردچوبه، دارچین و پودر گل میخک حاوی حجم بسیار بالایی از انواع آنتی اکسیدان ها هستند. از این رو، می توانند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی شوند. برای بهره بردن بیشتر از خواص ادویه ها، بهتر است آنها را 10 دقیقه پیش از پایان زمان پخت به ظرف غذای خود اضافه کنید.

 

4- سوپ مرغ

سوپ مرغ، جزو آن گروه از غذاهایی است که مصرف آن، هم برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می شود و هم برای درمان آن. سوپ مرغی که حاوی گوشت مرغ، ادویه ها، هویج، پیاز و سیر باشد، علاوه بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن باعث افزایش رطوبت و دمانی حلق و بینی هم می شود. از آنجایی که ویروس های سرماخوردگی همیشه دنبال مخاط سرد و خشک برای نفوذ به بدن هستند، گرم و مرطوب شدن فضای حلق و بینی می تواند ویروس های سرماخوردگی را از بدن دور کند. از طرف دیگر، مصرف سوپ مرغ در دوران سرماخوردگی هم می تواند با کاهش التهاب های داخلی، علائم و عوارض ناشی از سرماخوردگی را هم تخفیف دهد.

 

5- مرکبات

مرکبات هم مانند سوپ مرغ، نقشی دوطرفه در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی دارند. مرکباتی مانند پرتقال، نارنج، نارنگی یا لیموهای ترش و شیرین، سرشار از ویتامین C هستند.

به همین دلیل هم مصرف روزانه آنها می تواند تا 23 درصد شانس ابتلا به سرماخوردگی را کم کند و عوارض ناشی از این بیماری ویروسی را کاهش دهد. کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، سبزی های برگ سبز تیره و  گوجه فرنگی تازه هم تقریبا به اندازه مرکبات ویتامین C دارند و می توانند در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشند.

 

6- گوشت قرمز

اگر یکی از اعضای خانواده تان سرما خورده است، حتما حداقل روزی 23 گرم گوشت قرمز را در برنامه غذایی سایر اعضای خانواده بگنجانید. گوشت قرمز، سرشار از ماده معدنی روی است. از این رو، می تواند با کمک به تولید گلبول های سفید خونی، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود و جلوی ابتلا به برخی از بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی را بگیرد.

 

7- ماهی سالمون

ماهی سالمون دریایی، حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین D است و می تواند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی مانند سرماخوردگی داشته باشد.
برای پیشگیری از سرماخوردگی، می توانید هفته 2 مرتبه ماهی سالمون دریایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

8- گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون، یکی از مرغوب ترین انواع پروتئین است که علاوه بر تامین روی، می تواند انرژی کافی برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی را هم تامین کند تا آنها را از شر کرختی ناشی از سرماخوردگی در امان بمانند.

 

9- آب سبزی ها

ترکیب آب سبزی های مختلفی مانند گوجه فرنگی، کرفس، کدر و خیار می تواند علاوه بر آنتی اکسیدان های کافی و فراوان، حجم بسیار بالایی از ویتامین C را هم به بدن برساند تا با افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن، طول دوره سرماخوردگی را هم کوتاه تر کند.

 

 

10- زنجبیل

مصرف دمنوش زنجبیل برای افراد مبتلا به سرماخوردگی که دچار سوزش، خارش و زخم گلو هم هستند، بسیار مناسب است و می تواند با گرم و مرطوب کردن حلق و تخفیف گلودرد، باعث درمان سریع تر سرماخوردگی و از بین رفتن فضای مناسب برای رشد ویروس های این بیماری هم بشود.

 

به علاوه، زنجبیل خاصیت ضددرد و کاهنده تب هم دارد. به همین دلیل هم مصرف دمنوش آن می تواند برای افراد مبتلا به سرماخوردگی مفید باشد.

 

11- چای گرم

مصرف انواع چای، مانند چای سبز، اولانگ یا سیاه به صورت گرم می تواند با وارد کردن حجم بالایی از آنتی اکسیدان ها به بدن و نرم و روان کردن مخاط بینی و گلو، در درمان هرچه سریع تر سرماخوردگی موثر باشد. اگر کمی عسل یا لیمو به چای خود اضافه کنید، خواص درمانی آن را برای رفع سرماخوردگی بیشتر خواهید کرد.

 

عسل، خاصیت درمان زخم های گلو را دارد و لیمو هم 0حاوی ویتامین C و افزایش دهنده قدرت سیستم دفاعی بدن است. اگر به کافئین موجود در چای حساسیت دارید، انواع چای بدون کافئین را در دوران سرماخوردگی امتحان کنید.

 

12- موز

یبوست، یکی از مشکلاتی است که افراد مبتلا به سرماخوردگی به دلیل از دست دادن آب بدنشان به آن مبتلا می شوند. از این رو، مصرف موز می تواند علاوه بر رفع یبوست ناشی از سرماخوردگی، در درمان تهوع و استفراغ ناشی از این بیماری هم موثر باشد.

 





تغذیه سالم به روش ترلان پروانه

تغذیه سالم به روش ترلان پروانه

به سبک و شیوه ی ترلان پروانه برای تغذیه توجه کنید.

 

نوجوانان و جوانان در سنین حساس رشد و بلوغ هستند و تغذیه فاكتوری بسیار مهم در رشد مناسب‌شان به شمار می‌رود. حالا اگر این نوجوان یك بازیگر پركار باشد كه امسال پشت كنكوری هم هست، اهمیت تغذیه مناسب برای او چند برابر می‌شود. ترلان پروانه از كودكی جلوی دوربین بوده و بازیگری با زندگی‌اش گره خورده. این نوجوان سینمای ایران كه دیگر كم كم به سن جوانی نزدیك شده امسال خود را برای شركت در كنكور و تحصیل در رشته كارگردانی سینما آماده می‌كند. اما درس و كنكور و كلاس‌های فشرده كنكور مانع از فعالیت‌های هنری و ورزشی ترلان پروانه نشده است.

پریسا فروغی، مادر ترلان پروانه معتقد است با تغذیه مناسب و استفاده از سبزیجات سبز مانند كلم بروكلی و گوشت‌های كم چرب و لبنیات و همچنین تقسیم وعده‌های غذایی به بخش‌های مختلف در ساعات مختلف روز می‌توان انرژی لازم را برای فعالیت‌ جوانان تامین كرد. در این گفت‌وگو میزبان ترلان پروانه و مادرش شدیم و با آنها در مورد اهمیت تغذیه یك نوجوان فعال و پشت كنكوری گپ زدیم.

 كلم بروكلی مناسب برای دختران جوان

پریسا فروغی: تا چند سال پیش كلم بروكلی به جز مغازه‌هایی بسیار خاص در بازار ایران نبود و مردم از جمله خودم با این كلم آشنایی نداشتیم ولی در حال حاضراین كلم در همه فروشگاه‌های صیفی‌جات و تره‌بار‌ها وجود دارد و مردم هم از خواص غذایی آن اطلاع دارند و از این نوع كلم استفاده   می‌كنند.

من معمولا كلم بروكلی را به شیوه بخارپز طبخ می‌كنم. البته به صورت خام هم در سالاد از این نوع كلم استفاده می‌كنم. این نوع كلم خواص ضدسرطان دارد و به خصوص برای خانم‌های جوان خیلی مفید است چون از سرطان سینه كه ابتلا به آن متاسفانه در سال‌های اخیربسیار زیاد شده جلوگیری می‌كند. همچنین كلم بروكلی منبع غنی كلسیم محسوب می‌شود. شاید كمتر كسی اطلاع داشته باشد اما كلم بروكلی حتی خاصیت ضد آفتاب هم دارد. موقع خرید كلم بروكلی باید توجه داشته باشیم حتما سبز و تازه باشد و اثری از زردی در آن دیده نشود و ساقه‌های كوتاه‌تری داشته و قسمت سبز رنگش متمایل به بنفش باشد.

ترلان پروانه: من عاشق سبزیجات هستم و در وعده‌های غذایی‌ام از سبزیجات زیاد استفاده می‌كنم و كلم بروكلی هم جزء سبزیجات مورد علاقه‌ام است؛ مخصوصا وقتی مامان این كلم را بپزد و روی آن سس مخصوص خودش را بریزد. همان‌طور كه مامان اشاره كرد، این كلم ضدسرطان و دارای كلسیم فراوان است كه جزء نیازهای بدن دختران جوان و كلا خانم‌هاست.

 

 پخت پاستا آلفردو در تخصص من است

ترلان پروانه: آشپزی را دوست دارم و اگر فرصت داشته باشم، آشپزی می‌كنم اما معمولا یا سر كلاس‌های درسی و ورزشی هستم یا سر كار و سعی می‌كنم اوقات فراغتم را با دیدن فیلم و خواندن كتاب سپری كنم به همین خاطر كمتر فرصت آشپزی دارم اما اگر وقت آشپزی داشته باشم، بیشتر پاستا می‌پزم چون هم در پختش حسابی تبحر پیدا كرده‌ام و هم خیلی دوست دارم (می‌خندد). معمولا پاستای آلفردو درست می‌كنم با سس مخصوص این نوع پاستا.

در ‌مهمانی‌های خانوادگی یا وقتی دوستانم ‌مهمان ما هستند، همیشه مامان غذاها را آماده می‌كند و من سالاد را درست می‌كنم. گاهی درست كردن دسر و پیش غذا به من سپرده می‌شود.

 

 دستپخت مامان عالی است

ترلان پروانه: دستپخت مامان واقعا خوب است و اصلا قصد تعریف ندارم. هركس غذای او را بخورد، حتما با من موافق می‌شود. همه فامیل و دوستام دستپخت او را خیلی دوست دارند. مامان اهل تجربه كردن پخت غذاهای جدید است و گاهی هم چیزهای عجیب و غریب اما خوشمزه‌ای می‌پزند و همه را غافلگیر می‌كنند (می‌خندد).

مامان به تغذیه ما خیلی اهمیت می‌دهد و پدرم هم همیشه او را تشویق به درست كردن غذاهای سالم می‌كند و تا جایی كه فرصت داشته باشد با مادرم همكاری می‌كند. 

پریسا فروغی: حتی وقتی فیلمبرداری‌های ترلان خارج از شهر باشند، برایش میوه و میوه‌هایی كه خودم خشك كرده‌ام، می‌برم. ترلان یك برادر بزرگ‌تر هم دارد و من دو جوان در خانه دارم كه گاهی به خاطر درس و مشغله و كار یادشان می‌رود میوه بخورند و البته گاهی هم تنبلی می‌كنند (می‌خندد). من معمولا وقتی در خانه باشند برایشان بشقاب میوه آماده می‌كنم یا صبح‌ها كنار صبحانه آبمیوه تازه برایشان می‌گیرم چون به خصوص در این سنین وجود میوه در برنامه غذایی خیلی اهمیت دارد.

 

 بسكتبال ورزش اصلی من است

ترلان پروانه: ورزش را از سنین خیلی كم شروع كردم و ورزشی كه به شكل حرفه‌ای دنبال كردم و الان هم بازی می‌كنم، بسكتبال است. دوچرخه‌سواری را خیلی دوست دارم و اگر موقعیتش باشد و بتوانم دوچرخه سواری كنم خیلی لذت می‌برم. كلاس‌های باله در آب را به اتمام رسانده‌ام و این ورزش مفرح و زیبا را هم خیلی دوست دارم اما به دلیل مشغله‌هایی كه دارم، نتوانستم آن را ادامه دهم.

اسب سواری هم جزء ورزش‌های مورد علاقه من است. سرآغاز این علاقه هم به سینما بازمی‌گردد، یك پیشنهاد كاری داشتم كه برای بازی در آن باید اسب‌سواری یاد می‌گرفتم. همین موضوع باعث شد در كلاس‌های خصوصی اسب‌سواری ثبت‌نام كنم و با شروع این كلاس‌ها به‌شدت به این ورزش علاقه پیدا كردم. 

 

 رژیم غذایی خوب در كنار ورزش

ترلان پروانه: در سن حدود 10سالگی به‌خاطر كارم از ورزش دور شدم در حالی كه تا قبل از آن سن مرتب بسكتبال بازی می‌كردم. الان كه به عكس‌های آن سن نگاه می‌كنم می‌بینم چقدر تپل شده بودم (می‌خندد). البته آن سن ابتدای نوجوانی است و تغییراتی هم در بدن ایجاد می‌شود. در كل ورزش گذشته از اینكه خیلی برای سلامت مفید است، كمك می‌كند شما تناسب اندام داشته باشید.

 

تغذیه ترلان در یك روز معمولی

ترلان پروانه: صبح‌ها كورن فلكس و شیر می‌خورم و تا ناهار كه معمولا هم كمی دیر صرف می‌كنم، چند تا خرما یا میان وعده‌ای سبك می‌خورم. ناهار سعی می‌كنم از سبزیجات و گوشت استفاده كنم و معمولا تا شام چیزی نمی‌خورم. برای وعده شام هم از نان و برنج استفاده نمی‌كنم مگر اینكه جایی ‌مهمان باشم.

 

فست فود دوست دارم اما. . .

ترلان پروانه: فست‌فودها جزء غذاهایی هستند كه همه دوست دارند و مخصوصا تا وقتی سن‌تان خیلی پایین است، عاشق فست فود هستید. من هم فست فود دوست دارم اما از وقتی به باشگاه می‌روم، به توصیه مادرم و مربی‌ام سعی می‌كنم خیلی كم این نوع غذا را بخورم و نهایتا در ماه یك یا دو بار آن هم برای تنوع فست فود می‌خورم.

 پیشنهاد مادر ترلان برای تغذیه نوجوانان

پریسا فروغی: در نوجوانان تغییرات فیزیكی و هورمونی زیادی وجود دارد و نوع تغذیه بچه‌ها در این رده سنی هم متفاوت است چون به انرژی بیشتری نیاز دارند. من چند وقت پیش در مقاله‌ای خواندم كه تغذیه نوجوانان باید در وعده‌های مختلف تقسیم شود. من به عنوان مادر دو نوجوان به مادران عزیز پیشنهاد می‌كنم وعده غذایی فرزندان نوجوان و جوان‌شان را به چند بخش تقسیم كنند و به جای آنكه یك بشقاب پر از غذا به بچه‌ها بدهند، این غذا را در چند نوبت به بچه‌ها بدهند تا هم همه غذا صرف شود و هم انرژی لازم تامین شود.

 

 سوسیس و كالباس ممنوع

پریسا فروغی: اصلا نمی‌خواهم شعار بدم و صادقانه می‌گویم تا مدت‌ها به تغذیه سالم خیلی فكر نمی‌كردم و هر غذایی كه فكر می‌كردم بچه‌ها و خانواده‌ام دوست دارند، بدون در نظر گرفتن ارزش‌های غذایی‌اش می‌پختم اما چند سالی است كه توجه كاملی به ارزش غذایی مواد دارم و سعی می‌كنم حتما از مواد غذایی سالم استفاده كنم و شیوه پختم طوری باشد تا مواد مغذی آنها از بین نرود. مثلا قبلا خیلی راحت روغن مصرف می‌كردم اما الان روغن بسیار كمی در غذا می‌ریزم و سعی می‌كنم بیشتر از روغن زیتون استفاده كنم. برای غذاهای سرخ كردنی هم روغن كنجد مصرف می‌كنم و روی شعله خیلی ملایم غذاها را سرخ می‌كنم.

یكسری از مواد غذایی مضر را كاملا از برنامه غذایی‌مان حذف كرده‌ام. مثلا سوسیس و كالباس ونوشابه دیگر در خانه ما مصرف نمی‌شود. حتی در پیتزاهم دیگر از سوسیس و كالباس استفاده نمی‌كنیم و اگر هم از بیرون سفارش بدهیم حتما پیتزای سبزیجات یا رژیمی می‌خریم.

درست است كه هرقدر غذا سرخ شود یا پر روغن باشد، به نظر خوشمزه‌تر می‌رسد و حتی ممكن است ظاهری بهتری داشته باشد اما قطعا شیوه آبپز یا بخارپز برای طبخ غذا سالم‌تر است. من مدتی است سعی می‌كنم اغلب غذاها را بخارپز کنم. ضمن اینكه اگر غذاهای بخارپز با سس‌های خوشمزه سرو شوند، بچه‌ها به خوردن‌شان راغب می‌شوند.

 

 
 مدت‌هاست برنج قهوه‌ای می‌خوریم

ترلان پروانه: من حدود سه سال است مرتب باشگاه می‌روم اما اوایل كه باشگاه می‌رفتم در مورد تغذیه از مربی‌ها سوالی نمی‌پرسیدم و تنها سوالاتی در مورد انجام حركات ورزشی می‌پرسیدم. اوایل تغذیه‌ام متناسب با میزان ورزش‌ام نبود و كاملا احساس خستگی در بدنم و خشكی در پوستم می‌كردم.

در آن دوره برخی از مواد غذایی را از برنامه تغذیه‌ام حذف كرده بودم؛ مثلا برنج و نان اصلا نمی‌خوردم و احساس ضعف می‌كردم اما پس از مشورت با مربی‌های باشگاه و تنظیم برنامه غذایی‌ مشكلم برطرف شد. به دوستانی كه ورزش می‌كنند یا باشگاه می‌روند توصیه می‌كنم حتما با مربی باشگاه یا متخصص تغذیه مشورت کنند.



//////////////////////////////////


آموزش تصویری لاغری شکم و پهلو

آموزش تصویری لاغری شکم و پهلو

مناسب ترین ورزش های ساده و موثر برای کوچک کردن شکم و پهلو

 

توده های بد شکل بیرون زده از این طرف و آن طرف شلوارتان اعتماد به نفس شما را پایین آورده است؟ با تقویت عضلات تحتانی شکمی، آن ها را از بین ببرید.واقعیت این است که ژنتیک بدن بیشتر افراد، به گونه ای است که اضافه وزن خود را ابتدا در شکم نشان می دهد که دلیل آن هورمون ها و نحوه ی ذخیره ی چربی در بدن است.

 

این پنج حرکت، عضلات تحتانی شکمی را هدف قرار می دهند و آن ها را تقویت و جمع می کنند. همچون همه ی برنامه های تناسب اندام، برنامه ی غذایی در این مورد هم مهم است و خبر خوب این است که انجام این حرکات همراه با یک برنامه ی غذایی سالم، شکمی سفت و بدون چربی به شما خواهد داد.

 

نکته: برای انجام سه حرکت ابتدایی، باید کمر را تخت روی زمین نگه دارید. خم کردن کمر به آن آسیب می رساند و باعث می شود که عضلات تحتانی شکمی به اندازه ی کافی درگیر نشوند.

 

برای انجام حرکت قیچی، به پشت روی زمین دراز بکشید و دستان را کنار بدن روی زمین بگذارید. پا ها را صاف و کشیده به سمت بالا قرار دهید. پاها را به آرامی به صورت ضربدری قرار دهید و همزمان با انجام حرکت قیچی، تا زاویه 30 درجه ای با زمین پایین بیاورید. سپس همزمان با حرکت قیچی، پاها را به آرامی بالا بیاورید و به حالت اولیه بازگردید. این حرکت را 4 بار تکرار کنید.

 

 

آموزش تصویری لاغری شکم و پهلو

 

حرکت2

 

این حرکت عضلات تحتانی شکمی را بسیار تقویت می کند. به پشت روی زمین دراز بکشید و دستان را کنار بدن روی زمین بگذارید و پاها را صاف و کشیده به سمت بالا قرار دهید. به مدت 30 ثانیه، دنبالچه را با حرکت سریع و کوتاه از زمین جدا کنید و پایین بیاورید. 15 ثانیه استراحت کنید. حرکت را تکرار کنید. به طور کلی حرکت را 4 بار تکرار کنید.

 

آموزش تصویری لاغری شکم و پهلو

 

حرکت 3

 

به پشت روی زمین دراز بکشید و دست ها را کنار بدن روی زمین بگذارید و پاها را صاف و کشیده به طرف بالا قرار دهید و 90 درجه خم کنید. به طور متناوب، پای راست و چپ را پایین بیاورید و انگشتان پا را به زمین بزنید و این کار را تا 30 ثانیه ادامه دهید. سپس، انگشتان هر دو پا را 30 ثانیه روی زمین بگذارید. این حرکت را دو بار دیگر تکرار کنید.

 

آموزش تصویری لاغری شکم و پهلو

 

حرکت4

 

این حرکت، یک نوع اصلاح شده از حرکت پل در یوگا است. به پشت دراز بکشید، زانو ها را خم و به اندازه ی عرض باسن باز کنید. پای راست را به بالا صاف کنید، باسن، مفصل ران و کمر را چند سانتی متر از زمین جدا کنید و سپس روی زمین بگذارید. این حرکت را 30 ثانیه ادامه دهید و بعد، پا ها را عوض کنید.

حرکت را 3 بار دیگر تکرار کنید.

 

آموزش تصویری لاغری شکم و پهلو

 

 

حرکت5

 

برای انجام درست این حرکت، باید کمی بیشتر تلاش کنید. به پشت دراز بکشید، پاها را صاف و کشیده روی زمین بگذارید و دستان را کشیده بالای سر قراردهید. پا و دست ها را به آرامی به طرف سقف بالا بیاورید. این حرکت را باید آرام انجام دهید تا عضلات شکم کاملاً درگیر شوند. دست و پا ها را پایین بیاورید و حرکت را دو بار دیگر تکرار کنید.

 

 

آموزش تصویری لاغری شکم و پهلو

 

عزیزان این حرکات را هر روز 10 دقیقه بدون وقفه انجام دهید صد در صد نتیجه می بینید.

 

 

باتشکرازسایت:

ایران ناز

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 635
  • بازدید ماه : 2,519
  • بازدید سال : 11,051
  • بازدید کلی : 794,032
  • برچسب
    دانلودرایگان رایگان دانلودرایگان ومجانی دانلودرایگان دانلودمجانی رایگان دانلودسایت دانلودرایگان رایگان سایت رایگان ولینک رایگان ودانلودساده وسریع ورایگان دانلودرایگان رایگانdownloadraygan download 2017 downlood2016 دانلودمستقیم ورایگان دانلودسریع ورایگان وپرسرعت دانلودپرسرعت ورایگان2017