loading...
دانلودرایگان
ادمین بازدید : 279 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

جدیدترین اخبارآموزش وپرورش دراینجا

 

 

فیش حقوقی فرهنگیان

 

استقبال آموزش و پرورش از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره

زنگ تغییرات در آموزش و پرورش به صدا در آمد

آیا تحول بنیادین در مطالبات فرهنگیان محقق می‎شود؟

دوران مدرسه بهترین زمان برای ورود به حوزه‌ فضایی

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای محصلان

سه شنبه تکلیف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مشخص می شود

سرنوشت پول های فرهنگیان در صندوق ذخیره 

حلقه‌ای مفقوده بین اتهامات صندوق ذخیره و برکناری فانی
برای مشاهده خبرها به ادامه مطلب بروید...

استقبال آموزش و پرورش از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره

سرپرست وزارت آموزش وپرورش از استقبال این نهاد نسبت به تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره و همچنین ادامه فعالیت‌های وزارتخانه به روال سابق خبر داد.

محمد بطحایی سرپرست وزارت آموزش وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون روند فعالیت‌ها در این وزارتخانه با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که برای انتخاب وزیر وجود دارد، اظهار داشت: سرپرستی در این وزارتخانه ادامه می‌یابد تا زمانی که فرد معرفی شده به مجلس، ابلاغ فعالیت‌ به عنوان وزیر را اتخاذ کند.
وی یادآور شد: نامه‌ای از سوی مراجع مربوطه نسبت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش ابلاغ نشده و امیدواریم هرچه زودتر فردی اصلح به عنوان وزیر انتخاب شود.
بطحایی با بیان اینکه ممکن است این سرپرستی چند روز تا چند هفته ادامه یابد عنوان کرد: آموزش و پرورش برنامه‌ها را طبق روال سابق ادامه می‌دهد و دیروز نیز اولین جلسه شورای معاونین تشکیل شده که برنامه‌های این وزارت‌خانه برای اجرایی شدن مورد بررسی قرار گرفت.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند نظارت و فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: موضوعات اخیر این صندوق از 2 مجرای دستگاه قضایی، تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در مراجع قضایی پیگیری‌ها با دقت بسیار بالایی نسبت به شفاف‌سازی مسائل در جریان است، عنوان کرد: روند تحقیق و تفحص عملکرد صندوق ذخیره را از زمان تأسیس تاکنون ارزیابی کرده‌ایم به طوری که تمامی دست‌آوردهای مثبت و مشکلات آن روشن شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز کارگروهی که باید توسط نماینده‌ها برای تحقیق و تفحص تعیین شود، قطعی نشده گفت: در حال حاضر پیش جلسه‌ای با نماینده عضو تحقیق و تفحص برگزار شده و مسیر، چهارچوب و نوع اطلاعاتی که باید صندوق در اختیار کارگروه و نمایندگان تحقیق و تفحص قرار دهد، مشخص می‌شود.
بطحایی با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر فعالیت‌های صندوق مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان نماینده جامع فرهنگیان از تحقیق و تفحص صندوق استقبال می‌کند.
وی بیان کرد:‌ در جلسه معارفه مدیر عامل جدید صندوق ذخیره که امروز برگزار شد، تمامی اعضا موظف به همکاری هستند و باید اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان قرار دهد چرا که این روند تمامی جوانب آشکار و پنهان فعالیت‌های صندوق را مشخص می‌کند.
انتهای پیام/
//////////////////////////////////

زنگ تغییرات در آموزش و پرورش به صدا در آمد/ آیا تحول بنیادین در مطالبات فرهنگیان محقق می‎شود؟

تغییرات در آموزش و پرورش موجی از گمانه‌زنی‌ها را برای انتخاب وزیری متناسب با نیازهای روز این نهاد آموزشی شدت بخشیده است.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال شایعه استعفای فانی در 27 مهرماه و حتی پس از تکذیب آن از سوی وی، موجی از حدس و گمان ها برای انتخاب سرپرست یا وزیر جدید به راه افتاد و این گمانه زنی ها با برکناری رسمی فانی و به تبع آن تغییرات اساسی در این وزارتخانه برای انتخاب وزیر آموزش وپرورش جدید قوت گرفت.
هر چند گزینه های احتمالی مدیریت آموزش و پرورش دور از ذهن نبود و با کمی تفکر در عملکرد و اهداف دولت تدبیر و امید می توان پی به این گزینه ها برد اما در نهایت روز 28 مهرماه حکم انتصاب سید محمد بطحایی معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به عنوان سرپرست این وزارتخانه از سوی رئیس جمهور اعلام شد.
این انتصاب با اطلاع‌رسانی تاخیردار پورتال رسمی وزارتخانه در نهایت کمی به شرایط پرتلاطم کشتی طوفان‌زده نظام آموزشی کشور آرامش بخشید اما این امر آرامش پیش از طوفان بود و علی رغم اینکه تصور می شد شرایط به تدریج گام در مسیر آرامشی نسبی گذاشته گزینه محتمل مسئولیت وزارتخانه آموزش و پرورش از احتمال وزیر شدنش سخن به میان آورد.

فصلی جدید در فعالیت های دولت تدبیر و امید
با وجودی که واپسین ماه های فعالیت کابینه تدبیر و امید، نهادها مشغول فعالیت هستند، تغییرات اخیر در سه وزارتخانه فصل جدیدی را در روند فعالیت های دولت به وجود آورده است.
در این راستا و به دنبال تغییر در وزارتخانه پرمخاطب آموزش و پرورش عباس سلیمی عضو کمیسیون و آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون انتخاب وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: باتوجه به حساس بودن شرایط آموزش و پرورش باید هرچه زودتر وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود تا روند فعالیت های این وزارتخانه سریعتر به شرایط عادی بازگردد.
تغییرات ساختاری آموزش و پروش با هدف رضایت جامعه
در حالی که جامعه آموزشی کشور پس از تغییرات در مدیریت وزارتخانه منتظر جابجایی هایی در بدنه آموزش و پرورش بودند، اخباری مبنی بر احتمال وزیر شدن محمد علی نجفی و یا دانش آشتیانی از سوی رئیس جمهور مطرح شد که این خبر با توجه به سابقه آموزشی درخشان این افراد موجی از رضایت را در جامعه فرهنگی پدیدار کرد.
از سوی دیگر، روز یکشنبه آبان ماه حضور نجفی در مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی منتفی شد و به دنبال این امر امروز دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی رئیس جمهور معرفی شد.
وی تحصیل کرده مدرسه علوی بوده و در سال ۱۳۵۲ دیپلم گرفته است و در سال ۱۳۵۸ در رشته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه امیرکبیر لیسانس گرفت. پس از آن کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۰ در دانشگاه امیرکبیر به پایان برده سپس در سال ۱۳۷۵ دکترایش را از دانشگاه امپریال کالج انگلستان در رشته مهندسی زلزله اخذ کرد.
دانش آشتیانی سمت های اجرایی متعددی را در اختیار داشته و آخرین پست اجرایی اش عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور از ۲۶ آبان ۱۳۹۴ تاکنون است.
وی نامزدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم و همچنین نامزدی وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم را هم در کارنامه کاری خود دارد.
فعالیت های مورد انتظار از وزیر جدید
استیضاح فانی و بروز نارضایتی از اقدامات وی حول چند معضل تقریبا ثابت در آموزش و پرورش می چرخید و همین عوامل باعث شد تا علی رغم شایستگی ها و اقدامات مثبت فانی در این سه سال، یکی از راهبران تحول بنیادین آموزش و پرورش خود در مسیر تحولات مدیریتی قرار گیرد.
فریده اولاد قباد عضو شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون مطالبات جامعه فرهنگی کشور از وزیر جدید عنوان کرد: اصلاح بنیادی و ساختاری و همچنین کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش، رسیدگی به مشکلات عدیده از جمله حذف سیاست زدگی از آموزش و پرورش و شایسته سالاری در انتصابات،به کارگیری زنان و جوانان در عرصه ‌های مدیریتی، اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری به ویژه در بند 68 و 125، پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقات فرهنگیان، ایجاد بیمه تکمیلی کارآمد و پاسخگو برای شاغلان و بازنشستگان فرهنگی از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: توجه به حقوق دانش آموزان، تامین امکانات تحصیلی مناسب و همچنین تاکید بر آموزش رایگان، لزوم حذف بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل بیش از یک بار و لزوم طرح رتبه‌بندی برای بازنشستگان، پرداخت به موقع سرانه مدارس متناسب با نیازها و هوشمندسازی با الویت مناطق محروم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

قطار مطالبات فرهنگیان به ایستگاه تحقق می‌رسد؟
با توجه به اینکه برآوردن مطالبات فرهنگیان به دلیل ریشه دار بودن برخی مشکلات توجه و همکاری همه‌جانبه نهادهای ذیربط را می طلبد؛ لذا باید فردی کارآزموده و آگاه به مسائل آموزش و پرورش به مسند وزریری انتخاب شود.
گزارش از آتوسا دولتیاری
انتهای پیام/
/////////////////////////////////

دوران مدرسه بهترین زمان برای ورود به حوزه‌ فضایی/ برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای محصلان

مدیر کل پژوهش‌سراهای اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش آموزان باید از هم‌اکنون برای ورود به حوزه فضایی و این صنعت آماده شوند.
دشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: حوزه‌ فضایی خیلی فراتر از مطالبی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و حوزه‌ای است که جای کار خوبی برای برگزاری همایش‌های مختلف برای دانش آموزان است و فرصت خوبی برای آشنایی آن‌ها با این حوزه است زیرا ذهن دانش آموزان آمادگی بیشتری در این سنین دارد و ما باید از اکنون در فکر آموزش دانش آموزان در این حوزه باشیم.
وی اضافه کرد: کلاس‌ها و کارگاه‌های خوبی برای دانش آموزان برگزار کردیم و توقع داریم با اطلاعاتی که در دوران دانش‌آموزی نسبت به این حوزه بدست می‌آورند، در دانشگاه با دیدی وسیع‌تر و شناختی عمیق‌تر به انتخاب رشته بپردازند.
وی یادآور شد: ما هر ساله با توجه به تقویم هفته‌ جهانی فضا، برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان برگزار می‌کنیم که این برنامه‌ها موجب آشنایی و علاقه‌مندی آن‌ها به این صنعت شده است.
انتهای پیام/
//////////////////////////////////////////

سه شنبه تکلیف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مشخص می شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: احتمالا نتیجه نامزد وزارت آموزش و پرورش سه شنبه مشخص می شود.
اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره انصراف محمدعلی نجفی به عنوان نامزد وزارت آموزش و پرورش گفت: ظاهرا آقای نجفی وزارت آموزش و پرورش را نپذیرفته اند و آقای دانش آشتیانی به جای وی معرفی شده است. 
وی تصریح کرد: چون هنوز نامه به دست هیات رئیسه مجلس نرسیده، نمی توانیم قطعی این موضوع را تایید یا تکدیب کنیم.
عباسی افزود: احتمالا روز سه شنبه نتیجه مشخص می شود که آن را دولت اعلام می کند و گمانه زنی ها اکنون از سوی رسانه ها مطرح می شود. 
وی درباره انتصاب دانش آشتیانی به عنوان وزیر اموزش و پرورش اظهار کرد: ظاهرا دولت وی را برای این سمت مدنظر دارد اما برنامه قطعی هنوز به دست نماینده ها نرسیده که در این صورت رییس مجلس آن را اعلام می کند. 
انتهای پیام/ 
////////////////////////////////////////

سرنوشت پول های فرهنگیان در صندوق ذخیره / حلقه‌ای مفقوده بین اتهامات صندوق ذخیره و برکناری فانی

طوفان تغییرات آموزش و پرورش صندوق ذخیره فرهنگیان را تحت تاثیر قرار داده و سرنوشت پول های فرهنگیان در این صندوق دنبال می شود.
سرنوشت پول های فرهنگیان درصندوق ذخیره / حلقه‌ای مفقوده بین اتهامات صندوق ذخیره و برکناری فانیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی است زمزمه هایی از تغییر و تحول در آموزش و پرورش به وسیله استیضاح فانی و بررسی در عملکرد وی در دوران وزارتش موردتوجه قرار گرفته است.
یکی از مهم ترین مواردی که نارضایتی از وزیر آموزش و پرورش را در نمایندگان مجلس قوت بخشید، نوع فعالیت های انجام شده در صندوق ذخیره بود که تا پیش از این  به عنوان نهادی سوت و کور شناخته می شد اما به تدریج اندکی توجه به آن موجی از نارسایی ها در عملکرد را نشان داد، نارسایی هایی که نه فقط به مدیرعامل فعلی آن بلکه ریشه دار در عملکرد گذشته نیز داشت.
صندوق ذخیره در واپسین ماه های فعالیت دولت به حدی چالش برانگیز شد که حتی یکی از گمانه زنی ها پیرامون برکناری فانی نیز مربوط به آن نسبت داده شد.
مسیر بیراهه فعالیت ها درصندوق ذخیره فرهنگیان
در روزهای پایانی مهر و شدت گرفتن احتمال استیضاح فانی، دریچه ای به سوی عملکرد یکی ازشرکت‌های جانبی و سکت این وزارتخانه گشوده شد، گشایشی که برای برخی عوامل این صندوق خوشایند نبود وباوجود رد مسائل مطرح ده پیشین مبنی بر عدم اختلاس اما باز هم این اتهام به جریان افتاد.
فانی در آخرین روز فعالیتش به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید آخرین انتصاب خود را در صندوق ذخیره انجام داده و علیرضا ناصری را جایگزین شهاب الدین غندالی کرد.
  
سکوت صندوق ذخیره ای ها در برابر اتهامات 
تغییر در مدیریت صندوق ذخیره نه تنها پایان ماجرای چالش برانگیز صندوق ذخیره نبود بلکه سرآغازی برای عملکرد این صندوق محسوب شد.
در روز تغییر مدیریت صندوق شهاب الدین غندالی به اتهام اختلاس 8 هزار میایارد تومانی بازداشت شد و این بار برخلاف دفعات گذشته که توسط خود وی چنین اخباری تکذیب می شد، روز بعد با تایید سخنگوی قوه قضاییه قطعیت پیدا کرد.
غندالی پس از احضار توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای پولی بانکی (ناحیه ۳۶) پس از تفهیم اتهام در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
پیش از این همسر و فرزند همسرش و قائم‌مقام سابق بانک سرمایه که نیمی از سهام آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان است، بازداشت شده بودند.
هرچند پیگیری چند و چوناین ماجرا و اتهامات وارده به مدیرعامل صندوق ذخیره  نوع عملکرد از همان دقایق اول خبر بازداشت توسط رسانه ها جز اولویت های خبری بود اما صندوق ذخیره ای سکوت  و بی خبری را بر شفاف سازی این رویکردها ترجیح داده که این امر خود احتمال واقعیت این اتهامات را افزایش داده و باید منتظر نتایج ارزیابی های کارشناسان حقوقی ماند.
رد پای صندوق در برکناری فانی
 عباس سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  پیرامون وضعیت اخیر صندوق ذخیره اظهار داشت: بازداشت مدیرعامل صندوق ذخیره به دلیل اتهام وارده صورت گرفته است و در حال پیگیری این مسئله هستیم.
وی عنوان کرد: تغییر و تحولاتی در ساختار صندوق ذخیره ایجاد شده اما همچنان روند تحقیق و تفحص به قوت خود باقیست و منتفی نمی‌شود تا تمامی فعالیت‌ها به طور کامل شفاف‌سازی شود.
محمد خالدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز اظهار داشت:‌ یکی از مواردی که باعث تغییر وزیر شد، نوع عملکرد در صندوق ذخیره و اعتراض به آن بود.
وی با بیان اینکه از عمده‌ترین مسائل در استیضاح، عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان بود، ادامه داد: علاوه بر نارضایتی، نوع فعالیت‌ها مدیریت صحیحی بر آن حاکم نبوده است.
خالدی با اشاره به بازداشت مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان و ورود قوه قضائیه به این اتفاق بیان کرد: تمامی این موارد نشان از عملکرد غیر قابل دفاع این صندوق است و  قشر فرهنگی از زحمتکشان کشور به شمار می‌روند، بنابراین نباید سرنوشت صندوق ذخیره فرهنگیان این‌گونه باشد.
نارسایی های مالی ریشه دار درصندوق ذخیره 
در حالی که اتهام فساد مالی توجه ها را به سمت شهاب الدین غندالی معطوف می کرد اما باید دید چنین ارقامی  و عملکردهای بی تاثیر در زندگی فرهنگیان ریشه در کجا دارد.
در این راستا فریده اولاد قباد پیرامون بررسی و تحقیق و تفحص مجلس در صندوق ذخیره با اشاره به اینکه پیگیر مسائل مربوط به صندوق ذخیره است، گفت: مسائل مطرح شده در این صندوق صرفا مربوط به مدیر عامل سابق‌ آن نبوده و برای بررسی عملکرد در آن نیاز به ورود کارشناسان حقوقی است تا واکاوی دقیقی از اتفاقات داشته و در نهایت خروجی شفاف از ارزیابی‌ها به جامعه فرهنگیان ارائه دهیم. 
وی بیان کرد: اعطای تسهیلات از محل درآمدهای صندوق در صورت عملکرد مثبت از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
موجی نو در صندوق ذخیره برپا می شود
تحولات در شرایط پرتلاطم این روزهای آموزش و پرورش و صندوق ذخیره موجی نو از فعالیت های را آغاز کرده است و اول آبان ماه آخرین انتصاب وزیر سابق آموزش و پرورش علی اصغر فانی وارد عرصه فعالیت در صندوق ذخیره شد تا شاید نوشداروی بعد از سهراب فانی ثمره دهد.
علیرضا ناصری دانش آموخته دکتری اقتصاد از دانشگاه تربیت مدرس است و پیش از این مدیرعامل و عضو هیات مدیره دهها شرکت بزرگ اقتصادی کشور بوده است و سمت مدیریتی در عرصه های مختلف را تجربه کرده است و انتظار می رود علی رغم کج روی های موجود در این صندوق تحولی قابل توجه برای فرهنگیان متناسب با نیازهای آن ها فراهم می شود.
دولت تدبیر و امیددر چند روز اخیر ترمیم در کابینه را در دستور کار خود قرار داده تا روند فعایت های دولت با شتاب و کیفیت بیشتری در مسیر تعالی و موفقیت کشور گام بردارد و باید دید انتصاب های جدید در سطوح وزرا و معاونان آنها تا چه حد اهداف کشور را در جهت ارتقای وضعیت مردم محقق می کند.
گزارش از آتوسا دولتیاری
انتهای پیام/
////////////////////////////////////
باتشکرازسایت:
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 128
  • باردید دیروز : 187
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 2,686
  • بازدید سال : 11,218
  • بازدید کلی : 794,199
  • برچسب
    دانلودرایگان رایگان دانلودرایگان ومجانی دانلودرایگان دانلودمجانی رایگان دانلودسایت دانلودرایگان رایگان سایت رایگان ولینک رایگان ودانلودساده وسریع ورایگان دانلودرایگان رایگانdownloadraygan download 2017 downlood2016 دانلودمستقیم ورایگان دانلودسریع ورایگان وپرسرعت دانلودپرسرعت ورایگان2017